2019年度春期大会 学術研究発表申込及び発表梗概原稿の作成について

2019年度春期大会 学術研究発表申込及び発表梗概原稿の作成について

2019 Spring Conference Guidelines for Application for Research Presentation and Presentation Summary Preparation

 

農村計画学会 学術研究委員会
The Association of Rural Planning, the Academic Committee

 

 

春期大会学術研究発表会への発表申込を以下の要領で受け付けます。会員の皆様からの積極的なご参加をお待ちしております。

We invite applications from members for presentation at the Spring Conference. We look forward to your participation in this conference.

 

■発表形式Presentation format

発表はポスターセッション形式です。ポスターはポスター作成要領に従って作成し、発表当日(2019年4月13日(土))に持参していただきます。

We accept poster presentations. Please prepare your poster according to the Poster preparation guidelines, and bring

the poster with you to the conference venue on the day of the presentation  (Saturday April 13, 2019).

 

 

■発表申込の方法How to apply

1.申込に必要なファイル Files required for application

(1) 発表梗概原稿(PDFファイル)

発表梗概原稿様式(和文様式、または英文様式をダウンロードし、以下の「原稿執筆要領」に従って原稿を作成のうえ、PDF形式にファイルを変換してください。ファイル名は「講演者名+genkou.pdf」とします。

(1) Presentation summary (PDF)

Please download the Presentation summary form (English) and prepare your summary according to the “Instructions for summary preparation,” which can be found below. Once your summary is ready, please convert the file to PDF; the PDF file should be named “name of presenter + genkou.pdf.”

 

(2)学術研究発表申込書(MS-Excelファイル)

学術研究発表申込書様式(MS-Excel形式をダウンロードし、必要事項を記入してください。ファイル名は「講演者名+form.xlsx」とします。

 

(2) Application form (Excel)

Please download the Academic Research Presentation Application form (MS-Excel sheet) and fill in necessary pieces of information. The file should be named “name of presenting author + form.xlsx.”

 

 

2.申込方法 How to submit

申込に必要な二つのファイル(発表梗概原稿、学術研究発表申込書)をアップロードして提出することで発表申込とします。件名は「農村計画春期原稿(講演者氏名)」とし、下記のサイトにてアップロードしてください。

You can apply for presentation by uploading the two files required for application (presentation summary, application form). Please put “Rural Planning Spring Summary (name of presenting author)” in the subject line and upload the files via the website below.

 

URL:https://davw.ecc.u-tokyo.ac.jp/public/3Yl4wAEJDUCAw1wBarZnhFQFRUzzCgDsrqlFEOQ5pR4b

 

 

3.申込締切 Submission deadline

2019年2月12日(火) 正午 (期限厳守)

February 12, 2019 (Tuesday) 12 P.M. (Date and time are non-negotiable)

 

 

4.送付確認及び受信通知メールについて Receipt confirmation and acknowledgment e-mail

原稿不着等のトラブル防止のため、受信確認後、学術研究委員会事務局から受理通知メールを送信します。申込締切後、2月18日(月)までに受理通知メールが届かない場合は、お手数ですが下記の問い合わせ先までご連絡ください。

To prevent any issues during application such as undelivered summary, the Research Committee secretariat will send an acknowledgment e-mail after confirming the application package has been received. After the submission deadline, please contact the address below if you do not receive the acknowledgment e-mail by February 18 (Monday).

 

5.発表資格Qualifications for presenting

研究発表者(当日,ポスターを口頭発表する方)および筆頭発表者(連名の1番目の方)は会員(準会員及び外国人会員を含む)に限られます。また、研究発表者および筆頭発表者となれる報告は1報に限ります。研究発表者もしくは筆頭発表者になる予定の非会員の方は、必ず発表申込の際に入会申込を行ってください(入会の手続きは学会ホームページをご覧ください)。なお、筆頭発表者および研究発表者以外の連名者は非会員でも構いません。

The presenting author (the author who deliver an oral presentation about the poster) and the first author (the first listed among coauthors) must be members (including associate members and foreign members) of the Association. The first author and the presenting author of a presentation cannot be the first author and the presenting author of any other presentation. Non-members are allowed to submit a presentation application as the presenting or first author only if they apply for Association’s membership at the time of application for presentation at the conference (please see the Association website for details on how to apply for membership). Coauthors other than the first author and the presenting author do not have to be members of the Association.

 

 

6.問い合わせ先 Contact information for questions or comments

〒101-0061 東京都千代田区神田三崎町3-3-3 木下ビル4階

農村計画学会 学術研究委員会 宛

E-mail:arpkenkyu2019&ruralplanning.jp(&を@に変えてください)

 

To The Association of Rural Planning, the Academic Committee

Kinoshita Bldg. 4F, 3-3-3 Kandamisaki-cho, Chiyoda-ku, Tokyo 101-0061, Japan

E-mail:arpkenkyu2019&ruralplanning.jp (Please replace & with @ when e-mailing)

 

 

■原稿執筆要領 Instructions for summary preparation

1.原稿様式は、以下に従って執筆してください。

①用紙:A4サイズ

②紙の置き方:縦置き

③文字方向:横書き

④1行の文字数:和文は25文字×2段組、英文は53文字×1段組

⑤1ページの行数:和文は46行、英文は52行

⑥印刷フォント:和文はMS明朝あるいはJS明朝、英文はTimes New Roman

⑦フォントサイズ:和文、英文ともに本文は9ポイント

⑧マージン設定:上端30mm、下端20mm、左端20mm、右端20mm

 

Please prepare your presentation summary as follows.

(i) Paper size: A4

(ii) Paper alignment: Vertical

(iii) Text direction: Horizontal

(iv) Number of characters per line: 25 Characters × 2 Columns for Japanese, 53 Characters × 1 Column for English

(v) Number of lines per page: 46 lines for Japanese, 52 lines for English

(vi) Typographical font: Times New Roman

(vii) Font size: 9 point for main text

(viii) Margins: Top 30 mm, bottom 20 mm, left 20 mm, and right 20 mm

 

2.発表梗概原稿には以下のA、Bの2種類があります。いずれの場合も、原稿の枚数は2枚です。

There are two types of Presentation Summary: Type A and Type B. For either type, the page limit is 2 pages.

 

種別 type

本 文/ style

備 考 note

和文2頁 巻頭に100語以内の英文要約をつける

2 Pages in English Include an English abstract (100 words limit) at the beginning of the document.

 

(1)種別A(和文)の場合

1枚目に表題、発表者名(連名の場合は、研究発表者の頭に○印を付す)を書きます。表題(サイズ:12ポイント、フォント:MSゴシック)は1行目の中央、副題(サイズ:10.5ポイント、フォント:MSゴシック)は2行目の中央に記載し(副題がない場合は行空け)、発表者名は3行目の右側に寄せて書き、5行目から10行目までを英文要約(100語以内)に充ててください。本文は13行目から書いてください。1枚目下の5行分は、英文表題、英文氏名、所属(和文および英文)ならびにキーワード(英文および和文)に充ててください。2枚目は本文および引用文献(書式自由)に充てます。既発表の内容の場合は注などで明記し、引用文献として挙げてください。

記入例) 注)本報告は〇〇(年)をもとに再構成したものである。

 

(2)種別B(英文)の場合 Type B (English presentation)

1枚目に表題、発表者名(連名の場合は、研究発表者の頭に○印を付す)を書きます。表題(サイズ:12ポイント、フォント:Times New Roman)は1行目の中央、副題(サイズ:10.5ポイント、フォント:Times New Roman)は2行目の中央に記載し(副題がない場合は行空け)、発表者名は3行目の右側に寄せて書いてください。5行目から10行目までを英文要約(100語以内)に充ててください。1枚目下の4行分はキーワード(英文)と、所属(英文)を書いてください。2枚目は本文および引用文献(書式自由)に充てます。既発表の内容の場合は注などで明記し、引用文献として挙げてください。記入例)注)本報告は〇〇(年)をもとに再構成したものである。

The first page should contain the Title of the presentation and names of the authors (if multiple authors are listed, place a ○ in front of the presenting author’s name). The title should be placed in the center of the first line (size, 12 point; font, Times New Roman) and the sub-title should be in the center of the second line (size, 10.5 point; font, Times New Roman). If there is no sub-title, please leave the second line blank. Names of authors should be listed on the third line and justified to the right. Lines 5 to 10 should be used for the English abstract (100-word limit). The last four lines in page 1 should be used for listing keywords (English) and the authors’ affiliation(s) (English). The second page should be used for the main text and any references cited (any format is acceptable). For topics that have already been presented elsewhere, please indicate this with a “Note:” and give specifics in the references section.

Example)  Note: This report is reconstituted based on a previous presentation at ○○ (year).

 

 

3.図表中の文字は、できるだけ7.0ポイント以上で作成してください。図の番号とタイトルは図の下側に、表の番号とタイトルは表の上側に記入してください。

Please try to use 7.0 point or larger font size for all characters in figures and tables. Number and title should be given below each figure and above each table.

 

 

4.発表梗概原稿は、提出されたPDFファイルを用いたモノクロ印刷となります。図表や地図のグラデーション、写真等は鮮明なものを用いるようにしてください。

The presentation summary will be printed in black and white using the submitted PDF file. Gradations in figures/tables and maps and photographs, etc., if any, should be of adequate definition.

 

 

■その他 Additional Information

1.発表梗概原稿の受理、ポスターセッションへの採択は学術研究委員会で決定します。過去の当学会春期大会でのポスター報告を除き、農村計画学会誌や他学会等で既に発表した内容でも報告できます(既発表の旨を発表梗概原稿およびポスターに明記してください)。また、プログラム及び発表題目・発表者等については、学会誌37巻第4号(2019年3月発行予定)に掲載の予定です。なお、不採択の場合は事前に応募者に通知します。

The Research Committee receives presentation summaries and determines whether or not to accept them for presentation at poster sessions. Presentations can include contents previously presented in the Journal of Rural Planning Association or at scientific conferences except for those presented as posters at previous Spring Conferences of the Association (this must be explicitly stated on the poster and in the presentation summary). The conference program as well as the list of presentation titles and authors, etc. will be published in Volume 37, No. 4 of the Association Journal (to be released in March 2019). The committee will inform you if your application was not accepted.

 

 

2.印刷した春期大会学術研究発表会要旨集は発表当日、受付でお渡しいたします。

The hard-copy version of the Spring Conference Academic Research Presentation Abstracts will be handed out at the Reception Desk.

 

 

3.2001年度よりポスターセッションの発表者を対象とした学会賞「ポスター賞」を設けています。詳しくは表彰規程を参照ください。(特に応募の申し込みをしていただく必要はありません。応募資格を満たした発表課題が選考対象となります。)

Since fiscal 2001, a “Poster Award” has been given to authors of selected poster presentations. For further details, please see Award Rules. (You do not have to specifically apply for the award. All eligible presentations will be considered.)

以上

 

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